Իրավունքների Պաշտպանություն Առանց Սահմանների ՀԿ

Որոնում
Close this search box.

Քննարկում «Անցումային արդարադատություն. իրականացման հնարավորություններն ու բարդությունները» թեմայով

2019թ. հունիսի 27-ին «Մեդիա կենտրոնը» Գյումրիում անցկացրեց քննարկում՝ «Անցումային արդարադատություն. իրականացման հնարավորություններն ու բարդությունները» թեմայով:

Քննարկման բանախոս էր նաև «Իրավունքների պաշտպանություն առանց սահմանների» ՀԿ-նախագահ Հայկուհի Հարությունյանը:

Հ. Հարությունյանի խոսքերով անցումային արդարադատության գաղափարը ծագել և շրջանառվել է դեռևս 2018թ. ապրիլից սակայն բարեփոխումների իրականացումը այս համակարգում հետաձգվել է մի շարք օբյեկտիվ պատճառներով, որոնց շարքում պետք է դասել ՀՀ Ազգային ժողովի ձևավորումը և ՀՀ նոր Կառավարության կայացումը:

«Կարծում եմ արդեն որոշակի նշմարելի սահմաններ կան, և հասարակական պահանջը այդ ուղղությամբ արդեն հասունացել է»-ասաց Հ. Հարությունյանը:

Հ. Հարությունյանի խոսքերով դատաիրավական համակարգի կամ արդարադատության ոլորտում տեղի ունեցող խախտումների, խնդիրների և ինստիտուտների ֆորմալ բնույթի մասին վկայել են նաև Մարդու իրավունքների Եվրոպական դատարանի կողմից ՀՀ դեմ կայացված որոշումները: Ըստ էության ամբողջի համակցությունը եկել է պնդելու, որ ՀՀ-ում գործող կառավարման համակարգը, լինելով ավտորիտար, իսկապես սահմանազատման կամ անցումայնության կարիք ունի:

«Առաջին անգամն է, որ ՀՀ-ում սահմանազատման կամ անցումայնության պահանջ է առաջադրվել՝ մերժելով նախկին ավտորիտար ռեժիմը»-ավելացրեց Հ. Հարությունյանը:

Ցավալի է, որ իշխանության կողմից լայն քննարկումներ չեն իրականացվում: ՀՀ Աժ կողմից կազմակերպվող «Անցումային արդարադատության» թեմայով քննարկումը ողջունելի է, բայց նոր իշխանության մոտեցումները պարզ չեն, և մոտեցումների շրջանակ չի ուրվագծվել:

Լրագրողի հարցին  ի պատասխան, թե անցումային արդարադատության և վեթինգի գործընթացների իրականացումը արդյոք միաժամանակ չեն խանգարի միմյանց, Հ. Հարությունյանը պատասխանեց, որ անցումային արդարադատությունը և վեթինգը միմյանց փոխլրացնող գործիքներ են, և հաջողության հասնելու համար դրանք պետք է զուգահեռաբար իրականացվեն:

Ըստ Հ. Հարությունյանի՝ վեթինգը ենթադրում է կոնկրետ պաշտոն զբաղեցնող անձանց վերահաստատում իրենց պաշտոններում, և այդ գործընթացը իրենից ենթադրելու է գործունեության արդյունավետության գնահատում, որպեսզի հնարավոր լինի բացառել նախորդ ռեժիմի ազդեցությունը:

«Գուցե մենք կենտրոնացել ենք միայն դատավորների վրա, բայց վեթինգի գործընթացը վերաբերվում է նաև բարձր պաշտոններ զբաղեցրած անձանց, որոնց որոշումների կայացումից ՀՀ քաղաքացու կյանքի որակը, իրավունքների պաշտպանությունը կա՛մ վատթարանում է, կա՛մ բարելավվում է: Վեթինգի գործընթացով քաղաքացիները հնարավություն կունենան զգալու, որ չեզոքացվել է նախկին խմբակային շահերի և ոչ իրավական մեխանիզմների կիրառելիությունը իրենց առնչվող խնդիրների լուծման համար, երբ ինստիտուտները, որոնք սպասարկում են քաղաքացիներին, կսկսեն գործել բացառապես օրենքի հիման վրա՝ հավասարություն ապահովելով բոլորի համար օրենքի առջև: Այսինքն՝ այդ ամբողջ ինստիտուցիոնալ հենքը պետք է ազատվի այդ բարդ բյուրոկրատական մեխանիզմներից, ինչը համակարգային բարեփոխման արդյունք պետք է լինի»-ասաց Հ. Հարությունյանը:

Ինչ վերաբերում է դատարանների մուտքը փակելով Սահմանադրական կարգի տապալաման հարցին, Հ. Հարությունյանը պատասխանեց, որ շատ կարևոր է հաշվի առնել այն համատեքստը, որում տեղի է ունեցել այդ գործողությունը:

Հ. Հարությունյանի կարծիքով հայտնվել ենք այն իրավիճակում, որով ցանկանում ենք պահպանել ՀՀ Սահմանդրությունը, իրավունքի գերակայությունը և մարդու իրավունքների պաշտպանությունը:

«Բայց միևնույն ժամանակ արդյո՞ք այդ իրավական բազան, որ կա ՀՀ-ում ստեղծված իրավիճակում և համատեքստում, բավարար է դա ապահովեու համար: Կարծում եմ, որ այստեղ առաջանում է այդ անբավարարությունը, և ի հայտ է գալիս քաղաքական այդ տեսակի հայտարարությունների անխուսափելիություն, որոնք ցանկալի չեն: Մասնագիտական տեսանկյունից ես դա բավարար չեմ համարում: Ես չեմ համարում, որ դատական անկախ համակարգ կառուցելը պետք է ստեղծվի գործադիր մարմնի ղեկավարի՝ հանձինս վարչապետի կողմից դատարանների գործունեության նկատմամաբ քաղաքական, հասարակակական ակցիա իրականացնելու միջոցով: Հասարակությունը պետք է ազդեցություն ունենա, և դատարանը պետք է լինի հաշվետու իր գործունեության վերբերյալ, բայց դա չպետք է միջնորդավորված լինի քաղաքական  գործիքի կամ միջոցառման տեսքով: Պետք է հասունացել այն իրավական մեխանիզմները, որոնք հետագայում նման գործողությունները կբացառեն»-հավելել է Հ.Հարությունյանը:

INTERESTING POSTS

Ապօրինի ծագում ունեցող գույքի բռնագանձման մասին ՀՀ օրենքով նախատեսված գործառույթներ իրականացնող դատախազների թեկնածությունների ցուցակը համալրելու համար 2024թ. անցկացված բաց մրցույթի դիտարկման արդյունքները․Զեկույց

«Իրավունքների պաշտպանություն առանց սահմանների» հասարակական կազմակերպության կողմից 2024 թվականին իրականացվել